Winkelwagen

COVID-19: Belangrijke informatie voor onze klanten

We zullen u middels deze pagina op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen en updates rondom het Covid-19 virus. Wij doen ons uiterste best om deze overmacht situatie tot een minimum te beperken. Vanaf 1 juni mag ook de horeca weer open alsook de bioscopen, theaters en musea. Wel met gepaste maatregelen uiteraard.
Corona virus zorgt voor langere levertijden


De huidige stand van zaken

Onder voorwaarden is Nederland per 1 juni weer verder van het slot af. De basis- en middelbare scholen zijn weer gestart, de horeca, musea, bioscopen en theaters zijn weer open en bijeenkomsten tot 30 personen zijn weer toegestaan. Alles onder voorwaarden uiteraard.

Ook in andere landen wordt de lockdown vanaf geleidelijk afgebouwd en gaan grenzen weer open. De noodtoestand in Frankrijk blijft wel tot 23 juli van kracht. Hiermee mag het franse kabinet strenge regels intact houden omtrent burgers en bedrijven.


DPD

De doorlooptijden van pakketten zijn nog steeds langer dan gebruikelijk, maar het laat wel positieve ontwikkelingen zien en gaat weer richting naar het normale niveau. DPD geeft aan alle zendingen naar o.a. België, Griekenland en Polen 1 tot 3 dagen vertraging kunnen oplopen. Vertragingen door grenssluitingen van Hongarije naar Oostenrijk, Luxemburg naar Duitsland en naar Polen blijven helaas nog bestaan. Onze transporteur DPD realiseert zich dat de dienstverlening in deze periode een belangrijke maatschappelijk rol vervult, daardoor zijn ze erop ingericht om succesvolle leveringen van pakketten in heel Europa te borgen. 

Pickup parcelshops

Door het Coronavirus zijn in sommige landen nog winkels en horecazaken gesloten. Hierdoor is het in de meeste landen beperkt mogelijk om pakketten rechtstreeks naar een Pickup parcelshop te sturen, of pakketten te retourneren via een Pickup parcelshop. 

Voor een volledig overzicht van alle uitzonderingen per land, verwijzen zij u naar de website dpd.nl/pakketalert 


Handtekening zonder scanner

DPD heeft ervoor gekozen om bij alle bezorgingen geen handtekening meer te vragen. Dat betekent wanneer een ontvanger geen Predict notificatie heeft ontvangen, de bezorger een code invoert op de scanner en een foto maakt van de voordeur met huisnummer. Door de combinatie van de code, foto en gps locatie is er voldoende bewijs voor levering.

DHL

Ook DHL doet er alles aan haar logistieke dienstverlening te continueren en daarmee bij te dragen aan het zo goed mogelijk blijven functioneren van onze samenleving. In de meeste landen waar het virus is opgedoken, heeft de lokale overheid strenge controles ingevoerd om (verdere) verspreiding van de ziekte te voorkomen. Dit heeft gevolgen voor zendingen naar en vanuit deze landen of streken. In sommige gevallen zijn de ophaal-, bezorg- en opslagdiensten van alle vervoerders zelfs tot nader order opgeschort. De bezorgduur naar de Waddeneilanden is nu 48 uur, omdat er minder boten varen. Texel bezorgen ze nog wel de volgende dag.


Voor een volledig overzicht van alle uitzonderingen per land, verwijzen zij u naar de website dhlparcel.nl/corona-alert

 

vd Haak (ADR transport)

Binnen TransMission nemen ze de adviezen en signalen serieus en volgen dan ook strikt de richtlijnen op die het RIVM uitvaardigt. Dit om zo besmetting tegen te gaan en verspreiding te beperken. TransMission heeft daarom de volgende maatregelen genomen:

  • Chauffeurs vragen u niet meer om op de handterminal af tekenen, maar tekenen voor u af met een door u opgegeven naam of kenmerk. Via onze GPS is de tekenlocatie vastgelegd
  • Vanwege de diverse maatregelen die de bedrijven hebben genomen zijn laad- en lostijden langer dan gebruikelijk er kunnen dus vertragingen op treden
  • Vanwege de maatregelen vanuit de overheid zijn veel bedrijven gesloten. Wij vragen u als verlader om deze sluitingen goed en duidelijk aan ons door te geven, zodat onnodige stops worden vermeden


    De huidige stand van zaken in China

    De Chinese economie lijkt voorzichtig weer te beweging. Bijna al die fabrieken draaien weer, maar nu hebben ze weer te maken met geannuleerde exportorders waardoor er weinig tot geen schepen varen. Het vliegverkeer komt mondjesmaat op gang maar worden nu voornamelijk gebruikt voor het vervoer van goederen. Ongeveer 50% van het vrachtverkeer van China naar Nederland gaat normaal via passagiersvluchten, en die vliegen dus nauwelijks. Ook is een deel van de vrachtvluchten geannuleerd door een afnemende vraag voor China. Daarnaast meldt evofenedex een flinke stijging in luchtvrachttarieven vanwege de krapte. Deze complete verstoring van het logistieke proces zal naar verwachting tot medio Juli duren. Op dit moment is het afwachten hoe deze situatie zich zal gaan ontwikkelen. China is zo’n belangrijke speler op de wereldmarkt dat het lastig is eromheen te opereren en de andere opties zijn beperkt. 

    Onze excuses voor het ongemak. Heeft u nog vragen over levertijden, neem dan contact met ons op!